Zaprojektowany sukces – idealne wnętrza sklepów

 

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak wielki wpływ mają inni na podejmowane przez nich/nas decyzje. Są od tego specjalnie przeszkoleni ludzie, którzy wpływają na nasze wybory, pracując w reklamie i marketingu oraz branżach im siostrzanych. To normalne. Za wszystkim kryją się pieniądze.

Dobrze zaprojektowane wnętrze sklepu jest podstawą sukcesu

projektowanie wnętrz sklepówŚwiatem rządzi pieniądz i każda dorosła osoba zdaje sobie z tego sprawę. Gdy otwierałam pierwszy sklep naiwnie liczyłam, że najważniejszy jest towar. Później, że obsługa. A teraz wiem, że jest to wnętrze sklepu. Może wydać się to nieprawdopodobne, ale projektowanie wnętrz sklepów to dziedzina, która ma się świetnie od kilku lat i tak dalej zapewne będzie. Nikt nie zrobi zakupów w ciasnym sklepie, chyba, że będzie musiał lub ceny będą wyjątkowe. Markety? Wszystkie mają tak samo ustawione działy, by wpływały odpowiednio na nasze zmysły i zachęcały do kupowania. Czy jest w tym coś nieuczciwego? Są różne spojrzenia. Ale każdy sklep chce mieć swoich klientów. A czy słyszeli, Państwo, kiedyś o lustrach wyszczuplających w sklepie z ubraniami damskimi? To już jest oszustwo, ale pokazuje, że czasami zacierają się granice. Jest przecież różnica między zaprojektowaniem sklepu jasnego, przestronnego, przyjemnego, w którym dobrze się czujemy między tym, który w sposób perfidny zakłamuje rzeczywistość. Jeśli jednak nie fałszujemy faktów to nie ma w tym nic złego. W jasnym pomieszczeniu jest nam lepiej, gdy mamy zasłonięte okna to nie widzimy upływającego czasu, gdy drobiazgi są przy kasach chętniej je kupimy.

Cel jest jeden. Sklep ma zarabiać. I oczywiście, że ważne jest co i za ile sprzedajemy. Ważne jest bardzo kto nam sprzedaje. Ale jeśli jeden i ten sam towar będzie sprzedawany po tej samej cenie w piwnicy i w parku, to skąd go kupimy?